mulut itik pap smear


Haaaa mula mula dia masukkan. Check bukaan dekat bawah tu.


Eva Emily Clinic Inilah Alat Yg Dipanggil Mulut Itik Ataupun Kita Panggil Sebagai Cusco Speculum Ada Pelbagai Saiz Kecil Hingga Besar Tujuan Alat Ini Digunakan Untuk Pemeriksaan Pada

Daripada pemeriksaan ini ianya boleh memastikan samada wanita tersebut sihat dan tidak terdedah kepada kanser serviks.

. Semalam isnin aku pegi lagi ke klinik. Kisaran Biaya Pap Smear. Gulppppp telan air liur saya Budi tengok saya saya tengok Budi telan air liur lagi.

No need to use the mulut itik anymore. Sbb tu saya tak pernah buat pap smear sebelum ni walaupun dah 3 tahun kawen. Doc guna speculum plastik.

Memule opismet saya Kak CT pegi register utk buat pap smear. Buat kat klinik ni jugak. Disposable speculum kalau tgk kat google image.

Sebab aku baca cerita pengalaman ibu ibu di belog antara benda yang ngeri nak beranak ialah kena seluk. Masa pertama kali dengar tu kan ya ampunnnnn ngerinya rasa. To be honest saya memang takut sangat2 nak buat pap smear macam sakit je.

Its easier cause you can do on your own and its much more accurate compare to pap smear. Seingat CikSha masa tu beberapa bulan lepas lahirkan. Ujian Pap Smear adalah ujian awal yang dilakukan untuk mengesan kanser serviks yang sering terjadi dalam kalangan wanita.

Kabar baik pula untuk wanita yang sudah menikah dan memiliki BPJS karena biaya pap smear termasuk yang di-cover oleh asuransi ini. Tak terfikir pun nak buat PAP Smear. Saya pakai seluar so doc suruh tukar dengan kain yang disediakan.

Semua semua cucu atok akuterutamanya yang lelakipaling risau kalau jumpa atok aku dengan rambut yang tak semenggah Walaupun kat uni atau rumah mak bapak sendirik rambut mereka panjang lah pakai cekak rambut lahtapi bila time nak jumpa atok aku semua orang pastikan rambut mereka sedikit rapi. Tapi masa buat pap smear tu ari tak de lah rasa sakit sgt. So keputusan x dapat immediatelyIf ada problem klinik akan call untuk buat check atau rawatan susulanSo kaum2 ibuwanita buat la pemeriksaan pap smear nisetahun sekali jerKesihatan sangat.

Saya tak suka pap smear sebab kena segan nak mengadap jururawat di klinik dan juga sebab penggunaan alat. Mine last year was a long cotton bud. Doktor cakap semasa buat ujian pap smear doktor boleh check menggunakan alat mulut itik.

Cara paling mudah buat palang pada pdf file. Lepas doc cakap tu terus saya terbayang mulut itik speculum tu masuk miss V. Lagi satu aku buat pap smear.

Diperkenalkan pada tahun 5 september 2001. Alat ini digunakan untuk pemeriksaan pada bahagian kemaluan wanita yg biasanya digunakan untuk tujuan pemeriksaan pangkal rahim pap smear ataupun masalah keputihan. Memang saya tak ready untuk itu sebab biasa yang saya bace pengalaman orang lain doc akan bagitahu awal untuk buat pap smear.

Dayang Senandung September 27 2017 at 1255 pm Balas. Untuk membuat pap smear bahagian vagina pesakit akan dibuka menggunakan speculum atau orang lebih suka panggil mulut itik. Fokus diberikan kepada aspek kesihatan ginekologi seperti kitaran haid sejarah ujian pap smear orientasi seksual dan sebagainya.

Masa nak pasang speculum mulut itik tu. Selepas itu gynea masukkan alat seperti mulut buaya untuk periksa pangkal serviks aku. Medical Research Source.

Nasib nurse dah berumur so segan tu kurang sikit tapi still. Mulut Itik Pap Smear - Pap Test Youtube. Bagaimanakah Ujian Pap Smear dilakukan.

Hari ke2 ke3 lancar. Baring atas katil kat bilik doc tu then ada sorang nurse datang. Mereka tidak perlu lagi berjumpa dengan doktor untuk melakukan pemeriksaan mulut itik speculum yang kurang menyelesakan.

Natashagideon May 11. Nak kongsi pengalaman sendiri buat Ujian Pap Smear. Selepas aku ceritakan masalah aku selepas bersalin keluar darah ketika bersama gynea cadangkan untuk buat PAP Smear.

Astaga i remember the feel when the mulut itik was inserted. Sebelum ini kaedah yang digunakan untuk membuat saringan kanser ini adalah dengan menggunakan pap smear. Prosedur ini akan melibatkan p engambilan sampel.

Ujian Pap Smear memerlukan wanita yang ingin melakukannya berada dalam posisi berbaring. Ini fakta mengenai Pap Smear Test. Rahim pun kecut cantik je.

Inikah masanya aku di SELUK. Rasanya bila dengar je perkataan Pap Smear tu ramai yg dah rasa seriau kannak-nak lagi bila lihat alat dia speculumAda sorang makcik pernah cakap dgn sayakatanya sehi nggalah dia dah bercucu ni pun dia tak pernah berani nk pergi buat pap smear tu bila mengenangkan nak kena guna speculum yg dia gelar alat mulut itik. Sakit macam kena gigit semut2 jaSakit nak beranak lagi sakitBut bila tengok mulut itik tu macam ngeri sikit.

Lama dah nak tulis pasal ni. Kit itu tidak memerlukan peralatan klinikal khusus seperti pap smear tetapi penguji boleh melakukan. Tips palang salinan kad pengenalan jabatanpendaftarannegara rakyatdihatijpn.

Ia merupakan kanser yang berbahaya dan mengancam nyawa jadi adalah penting untuk anda menjalani ujian ini di klinik atau hospital seperti yang disarankan oleh doktor anda. Siapa pernah alami pemeriksaan mulut itik ni. Some tools they use.

Realitinya pada masa dan saat ini hanya ujian pap smear mampu mengesan sel luarbiasa ini dan keputusan rawatan juga akan bergantung kepada jenis sel kanser. First sekali buat pap smear sbb bilik TVS ada patient lain. Result akan diberitahu seminggu kemudian.

Memang mencabar betul jadi doktor ni kan. Denga je dah meremang bulu tengkuk saya huhu. Biaya pemeriksaan pap smear bisa bervariasi tergantung dimana Anda melakukan tes namun kisarannya antara 200 ribu 1 juta.

Diatas sebab-sebab inilah maka ujian pap smear perlu dilakukan bagi mengesan sel luarbiasa yang dikenali sebagai dysplasia sebelum sel kanser servik mula membentuk dan mulai dikesan. Mungkin masa tu lebih rilek. Kena relaks ja baru mudah nak masukkan.

Gynea periksa jahitan cser aku semuanya Ok. Aku pun rasa dah baik sepenuhnya. Spatula aka Muncung Itikkui2 Hai korang kali ni aku nak share citer rawatan pemeriksaan pap smear untuk kanser serviks.

Period dtghari pertama setitik. Lepas doc cakap tu terus saya terbayang mulut itik speculum tu masuk miss V. Gejala yang dihadapinya memerlukan aku melihat struktur di dalam faraj menggunakan spekulum mulut itik orang biasa panggil dan mengambil sampel swab daripadanya.

Doktor kata dah ok. Sepanjang dah 5 tahun berkahwin dan dah memberanakkan 3 malaikat kecik CikSha tu baru 2 kali CikSha buat ujian Pap Smear. Sebelum ini wanita yang pernah menjalankan ujian pap smear semestinya melalui pengalaman sedikit sakit dengan bukaan mulut itik kedalam bahagian dalam kemaluan.

Saya makan pil perancang rasa kurang keinginan untuk bersamabadan pula sering sakit2. Dah la masukkan alat kat bawah pastu korek2 nak amik sampel. Ujian ini dilakukan sekurang-kurangnya setahun sekali.

Dah 3 tahun lepas buat pemeriksaan pap smear ni so aku rasa lebih baik aku buat lagi tahun ni. Dia macam speculum buat pap smear tu lah. Kita panggil prosedur tersebut sebagai PER SPECULUM EXAMINATION.

Dalam keadaan selesa beliau akan diminta untuk membengkokkan lutut supaya doktor atau jururawat boleh memulakan prosedur dengan memasukkan satu alat yang dinamakan spekulum saya panggil mulut itik ke dalam.


Klinik Uzma Pap Smear Itu Mudah Tidak Menyakitkan Dan Facebook


Docmummy On Twitter Yang Kena Buat Pap Smear Tu Jangan Takut Sangat Ye Tips Kalau Kena Pemeriksaan Speculum 1 Relax 2 Jangan Angkat Punggung 3 Pakai Stokin 4 Masa Doktor Cek Bayangkan


Dah Tak Seram Takde Muncung Itik Lagi Dah Wanita Kongsi Buat Ujian Pap Smear Sendiri


Semakan Online Inilah Alat Yg Dipanggil Mulut Itik Ataupun Kita Panggil Sebagai Cusco Speculum Ada Pelbagai Saiz Kecil Hingga Besar Tujuan Alat Ini Digunakan Untuk Pemeriksaan Pada Bahagian


Prosedur Pap Smear Di Malaysia Ini Dapat Bantu Cegah Kanser Serviks


Info Ibu Hamil Wanita Dan Pap Smear Penting Untuk Tahu Facebook


Pin Su Kukanker


Jangan Takut Pap Smear Tak Menimbulkan Rasa Sakit Halaman All Kompas Com


Pathology Of Female Reproductive System Diseases Of Vulva Vulvitis The Five Most Important Infectious Agents Producing Vulvitis Are Human Papilloma Ppt Download


Tes Pap Smear Gratis Tidak Menakutkan Ini Pengalaman Saya


My Little Yaya Wahai Mama Mama Sudahkah Anda Melakukan Ujian Pap Smear Rasanya Bila Dengar Je Perkataan Pap Smear Tu Ramai Yg Dah Rasa Seriau Kan Nak Nak Lagi Bila Lihat Alat Dia Speculum


Pap Test Youtube


Info Ibu Hamil Jom Kongsi Pengalaman Yang Pernah Kena Mulut Itik Ni Sharepengalaman Sharingiscaring Cariilmu Facebook


Zulaikha On Twitter Lynn Ibrahim76 Puterifery Baru Tahu Mulut Itik Tu Ada Size Hehe Debarnyaaa Tapi Sebab Sekejap Je And Penting Untuk Kita So Kena Kuatkan Jugak Semangat Twitter


Info Ibu Hamil Wanita Dan Pap Smear Penting Untuk Tahu Facebook


Keluar Darah Setelah Pap Smear Normalkah Info Sehat Klikdokter Com


Info Ibu Hamil Wanita Dan Pap Smear Penting Untuk Tahu Facebook


Schematic Illustration Of The Blsm A A Circular Mark Was Drawn With Download Scientific Diagram


Nur Mediklinik Inilah Alat Yg Dipanggil Mulut Itik Ataupun Kita Panggil Sebagai Cusco Speculum Ada Pelbagai Saiz Kecil Hingga Besar Tujuan Alat Ini Digunakan Untuk Pemeriksaan Pada Bahagian

Related : mulut itik pap smear.